« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Područna škola Brođanci
Područna škola Samatovci
Područna škola Habjanovci
Područna škola Cret Bizovački
Gubitak hrane i otpad hrane postale su globalno važne teme. Stručnjaci i kreatori politika slažu se da gubitak hrane uzrokuje značajne ekonomske, ekološke i društvene štete. Koliko je problem velik?
Kako bi se podigla svijest o ovom problemu, UN je proglasio 29. rujna "Međunarodnim danom svijesti o gubitku i otpadu hrane".
Cilj12.3 Globalnih ciljeva održivog razvoja UN-a "poziva na prepolovljenje globalnog otpada hrane po stanovniku na maloprodajnoj i potrošačkoj razini te smanjenje gubitaka hrane duž proizvodnih i opskrbnih lanaca (uključujući gubitke nakon žetve) do 2030. godine".
(Tekst i grafike preuzete s https://www.foodeducators.eu/hr/)
Kako bi i kod naših učenika podigli svijest o štetnim posljedicama i utjecajima bacanja i gubitka hrane, proveli smo radionice u 4. i 5. razredima na temu Smanjenje gubitka i otpada hrane. Učenici su naučili kako prepoznati i opisati praktične korake za smanjenje otpada hrane, definirati i razlikovati pojmove "gubitak hrane" i "otpad hrane". Razmislili su koje zakone i programe bi država trebala donijeti kako bi se problemu pristupilo na nacionalnoj razini. Nakon ove radionice, učenici bolje razumiju ekonomske, ekološke i društvene posljedice gubitka i otpada hrane. Svoje znanje o čuvanju prehrambenih proizvoda i posljedicama bacanja hrane provjerili su sudjelovanjem u kvizu a nakon toga su razvili i predstavili planove za smanjenje otpada hrane u svojim domovima i donijeli odluke kojih se već danas mogu početi pridržavati kako bi bacali što manje hrane.
Psihologinja Zvončica Kučanda
Ostale fotografije pogledajte ovdje.