preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bratoljuba Klaića, Bizovac

Login
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Dnevno provedem za računalom :





Korisni linkovi
 

Flag Counter

 

 

 

  

   
 
       
       
 
 
        
        
       
 
      

 

   

      

 

    

 

   

     

     

     

   

    

 

    
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2010.

Ukupno: 269190
Ovaj mjesec: 249
 

 

Facebook stranica školske knjižnice

MREŽNI KATALOG ŠKOLSKE KNJIŽNICE:

Sportske radosnice

Klikni na ikonu

Školska knjižnica

Područne škole

    Područna škola Brođanci

    Područna škola Samatovci

   Područna škola Habjanovci

   Područna škola Cret Bizovački

 

 

   

   

 
   
 
   
 
  
 
 
Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike
Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike

     Bizovački divan

 

 

 

 

Naše vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Škola psihologije za roditelje – Stilovi roditeljstva
Autor: Velimir Kunzinam, 3. 11. 2022.

U petak, 28.10.2022. u 18 sati je održan prvi susret „Škole psihologije za roditelje“ koji je vodila Zvončica Kučanda, psihologinja škole. Tema prvog susreta je bila Stilovi roditeljstva. Roditelji su mogli čuti koji stilovi roditeljstva postoje te procijeniti koji je njihov dominantni odgojni stil. Na različitim primjerima su mogli iznijeti svoje mišljenje o roditeljskim postupcima i što roditelji čine dobro u svom odgoju a gdje ima mjesta za napredak. Roditelji su mogli podijeliti i svoje osobne priče i čuti mišljenje drugih

 

Roditeljski odgojni stil je skup ponašanja, stavova, očekivanja, zahtjeva, postavljenih pravila, topline, razumijevanja, podrške i ljubavi koju roditelj pruža djetetu. S obzirom na dvije dimenzije – toplinu koju roditelj pokazuje prema djetetu i zahtjeve koje pred njega postavlja, možemo razlikovati četiri roditeljske stila odgoja.

Autoritarni odgojni stil podrazumijeva da roditelji postavljaju velika očekivanja i zahtjeve pred dijete provodeći strogi nadzor i kontrolu pri čemu ne pružaju dovoljno topline i podrške. Roditelji su skloni kažnjavanju u situacijama kada dijete ne poštuje ili prekrši postavljena pravila. Takva su djeca često nesigurna, anksiozna, niskog samopouzdanja a mogu biti i agresivna, imaju niski prag tolerancije na frustraciju pri čemu često postanu neprijateljski nastrojena. Također mogu razviti i poremećaje u ponašanju. Često mijenjaju svoja raspoloženja, bojažljiva su i razdražljiva te stalno brinu kako udovoljiti roditelju/autoritetu. Kako bi dobila ono što žele, ova djeca se koriste silom.

Autoritativni  je odgojni stil koji kombinira roditeljsku kontrolu, pravila i zahtjeve i emocionalnu toplinu i podršku. Roditelji postavljaju zahtjeve i očekivanja koja su primjerena dobi djeteta, provode nadzor i određuju granice ponašanja, uz ljubav, podršku i emocionalnu toplinu. Potiču djetetovu znatiželju, istraživanje kreativnost, samouvjerenost i nezavisnost u područjima u kojima dijete može samo donositi odluke. Uloga roditelja je da savjetuje dijete i objašnjavaju svoje zahtjeve. Takva su djeca samopouzdana, spontana, sigurna u sebe, visokog stupnja samokontrole, odgovorna i slobodno izražavaju svoje misli i emocije.

Permisivan odnosno popustljiv odgojni stil  kombinira emocionalnu toplinu ali slabu kontrolu jer roditelj ne postavlja velike zahtjeve prema djetetu. Takvi roditelji su pretjerano emocionalno osjetljivi, ispunjavaju sve djetetove zahtjeve, pružaju veliku ljubav, podršku i emocionalnu toplinu, ali postavljaju male zahtjeve, imaju slabu kontrolu bez postavljanja granica nad djetetovim ponašanjem i dozvoljavaju djeci donošenje odluka za koje oni još nisu spremni. Takva djeca su često nesigurna i nesnalažljiva, impulzivna, slabe samokontrole, koncentracije, sklona agresivnosti kada se susretnu s ograničenjima i trenutačnom neispunjavanju želja i zahtjeva.

Indiferentan odnosno zanemarujući odgojni stil karakterizira slaba kontrolu uz emocionalnu hladnoću roditelja. Roditelji postavljaju male zahtjeve, nemaju kontrolu nad djetetovim ponašanjem, djetetu ne postavljaju granice a ne pružaju mu ni toplinu ni podršku. Takvi roditelji su emocionalno hladni i distancirani, obuzeti stresom života i vlastitim problemima i nezainteresirani za djetetove aktivnosti. Ne pokazuju roditeljsku ljubav i ne provode zajedničko vrijeme s djetetom. Takva djeca su često neprijateljski raspoložena, u otporu, neposlušna, niskog su samopoštovanja i imaju teškoća u reguliranju vlastitih emocija.

Optimalno roditeljstvo uključuje istovremeno postavljanje pravila i granica, kontrolu, nadzor, ali i toplinu, ljubav i podršku. Vrlo je važno da se djeca osjećaju prihvaćena i voljena, ali moraju znati i razumjeti pravila ponašanja te vjerovati da će ih njihovi roditelji slijediti (Vasta i sur., 1998).

Na roditeljsko ponašanje i stil odgoja utječu mnogi čimbenici, a neki od njih su karakteristike roditelja i djece, struktura obitelji, socioekonomski status, širi društveni kontekst, zadovoljstvo roditelja i kvaliteta braka. Pod pojmom karakteristike roditelja podrazumijevamo osobnost i spol roditelja, emocionalnu zrelost i mentalno zdravlje roditelja, stavove i znanja, inteligenciju i stupanj obrazovanja. Karakteristike djeteta koje utječu na stil roditeljstva su spol i dob djeteta, njegov temperament, sposobnosti te usklađenost karakteristika djeteta i roditelja.

Kao što vidimo, na roditeljsko ponašanje i stil odgoja utječu mnogi čimbenici, dok s druge strane roditeljsko ponašanje i odgoj uvelike utječu na razvoj djeteta.

Psihologinja škole

Zvončica Kučanda






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju