preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bratoljuba Klaića, Bizovac

Login
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Anketa
Dnevno provedem za računalom :





Korisni linkovi
 

Flag Counter

 

 

 

  

   
 
       
       
 
 
        
        
        
 
      

 

   

      

 

    

 

   

     

     

     

   

    

 

    
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2010.

Ukupno: 297183
Ovaj mjesec: 7172
Ovaj tjedan: 293
 

 

Facebook stranica školske knjižnice

MREŽNI KATALOG ŠKOLSKE KNJIŽNICE:

Sportske radosnice

Klikni na ikonu

Školska knjižnica

Područne škole

    Područna škola Brođanci

    Područna škola Samatovci

   Područna škola Habjanovci

   Područna škola Cret Bizovački

 

 

   

   

 
   
 
   
 
  
 
 
Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike
Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike

     Bizovački divan

 

 

 

 

Naše vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Rad s mladima u digitalno doba
Autor: Velimir Kunzinam, 26. 4. 2022.

                                                

Sve veća digitalizacija u svijetu sa sobom donosi potrebu za određenom razinom digitalnih vještina, kako u privatnom tako i u poslovnom životu. U EU-u su 2019. godine jednu trećinu odraslih osoba koje su zaposlene ili traže posao – tj. više od 75 milijuna ljudi – činile osobe koje nemaju barem osnovne digitalne vještine ili koje se tijekom posljednja tri mjeseca uopće nisu služile internetom. Taj je udio bio veći za osobe s niskim razinama obrazovanja, starije osobe i nezaposlene.

Što su to digitalne vještine?

Postoje različite definicije digitalnih vještina ili kompetencija te se nekoliko pojmova, kao što su „digitalna pismenost”, „digitalne kompetencije”, „vještine povezane s IKT-om” i „e-vještine”, često upotrebljavaju kao sinonimi. Prema definiciji Europskog vijeća iz svibnja 2018. digitalna kompetencija „uključuje sigurnu, kritičnu i odgovornu upotrebu digitalnih tehnologija i rukovanje njima za učenje, na poslu i za sudjelovanje u društvu. Ona uključuje informatičku i podatkovnu pismenost, komunikaciju i suradnju, medijsku pismenost, stvaranje digitalnih sadržaja (uključujući programiranje), sigurnost (uključujući digitalnu dobrobit i kompetencije povezane s kibersigurnošću), pitanja povezana s intelektualnim vlasništvom, rješavanje problema i kritičko razmišljanje.”

Za novo razdoblje 2021. – 2027. Europska komisija je prvi put utvrdila konkretan cilj povećanja udjela građana s osnovnim digitalnim vještinama, i to s 56 % 2019. godine na 70 % 2025. godine. Kad je riječ o postizanju tog cilja, Europski sud je utvrdio određene izazove, koji posebice obuhvaćaju dodjeljivanje posebnih sredstava u okviru budućih programa EU-a, definiranje podciljeva i ključnih etapa za postizanje tog cilja, utvrđivanje projekata usmjerenih na osnovne digitalne vještine odraslih te usklađeno procjenjivanje digitalnih vještina tijekom duljeg vremenskog razdoblja u digitalnom okruženju koje se brzo mijenja.

No, što je to digitalno u radu s mladima?

Prema EU definiciji digitalni rad s mladima znači proaktivno koristiti digitalne medije i tehnologiju u radu s mladima. To nije metoda rada s mladima – on može biti dio bilo kojeg okruženja rada s mladima (klubovi za mlade, otvoreni prostori i sl.). Digitalni rad može biti uživo ili u online okruženju ili kombinacija tog dvoje. Digitalni mediji i tehnologija mogu biti ili alati ili aktivnosti ili sadržaji u radu s mladima.

Grupa stručnjaka definirala je nekoliko inovativnih primjera u digitalnom radu s mladima i u razvijanju digitalnih vještina osoba koje rade s mladima. Oni uključuju:

  • Online savjetovanje
  • Upotrebu društvenih mreža u dijeljenju informacija
  • Podržavanje digitalne pismenosti
  • Omogućavanje sudjelovanja kroz digitalne alate
  • Podržavanje online rada s mladima
  • Podržavanje razvoja tehnoloških vještina
  • Korištenje digitalnih igara u obrazovanju i radu s mladima.

Izvor: https://www.eca.europa.eu/lists/ecadocuments/rw21_02/rw_digital_skills_hr.pdf

Digitalni rad s mladima i prepreke u obrazovanju

Talijanska nacionalna agencija Agenzia Nazionale per i Giovani je organizirala seminar u sklopu Erasmus+ Programa od 19. do 23.4.2022. u mjestu Cagliari, Italija za 25 sudionika iz 13 zemalja. Na seminaru „Digitalni rad s mladima i prepreke u obrazovanju“ sudjelovala je i psihologinja škole, Zvončica Kučanda. Seminar je okupio učitelje, psihologe, predstavnike javnih ustanova i nevladinih organizacija koji se bave radom s mladima. Također su bili prisutni i predstavnici talijanske Nacionalne agencije, lokalni predstavnici udruga i praktičari koji su aktivni u području digitalnog radu s mladima.

Cilj seminara je bio istražiti s kojim preprekama se susreću mladi u svojem obrazovanju u moderno doba i vrijeme pandemije te otkriti alate koji su dostupni kako bi se mladi mogli što više uključiti u online okruženju te biti i ostati dio obrazovnog sustava. Seminar je otvorio priliku za razmjenu iskustava i razvijanje kompetencija u korištenju digitalnih alata u radu s mladima. Okupljanjem predstavnika različitih profila seminar je omogućio povezivanje i učenje kroz ideje i primjere dobre prakse iz europskih zemalja. Seminar je bio usmjeren i na razvijanje novih projekata u sklopu Erasmus+ programa i pronalaženje budućih potencijalnih partnera. 

Popis ONLINE I DIGITALNIH ALATI ZA KORIŠTENJE U OBRAZOVANJU možete pronaći ovdje.

Zvončica Kučanda






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju