« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Područna škola Brođanci
Područna škola Samatovci
Područna škola Habjanovci
Područna škola Cret Bizovački
Sve veća digitalizacija u svijetu sa sobom donosi potrebu za određenom razinom digitalnih vještina, kako u privatnom tako i u poslovnom životu. U EU-u su 2019. godine jednu trećinu odraslih osoba koje su zaposlene ili traže posao – tj. više od 75 milijuna ljudi – činile osobe koje nemaju barem osnovne digitalne vještine ili koje se tijekom posljednja tri mjeseca uopće nisu služile internetom. Taj je udio bio veći za osobe s niskim razinama obrazovanja, starije osobe i nezaposlene.
Što su to digitalne vještine?
Postoje različite definicije digitalnih vještina ili kompetencija te se nekoliko pojmova, kao što su „digitalna pismenost”, „digitalne kompetencije”, „vještine povezane s IKT-om” i „e-vještine”, često upotrebljavaju kao sinonimi. Prema definiciji Europskog vijeća iz svibnja 2018. digitalna kompetencija „uključuje sigurnu, kritičnu i odgovornu upotrebu digitalnih tehnologija i rukovanje njima za učenje, na poslu i za sudjelovanje u društvu. Ona uključuje informatičku i podatkovnu pismenost, komunikaciju i suradnju, medijsku pismenost, stvaranje digitalnih sadržaja (uključujući programiranje), sigurnost (uključujući digitalnu dobrobit i kompetencije povezane s kibersigurnošću), pitanja povezana s intelektualnim vlasništvom, rješavanje problema i kritičko razmišljanje.”
Za novo razdoblje 2021. – 2027. Europska komisija je prvi put utvrdila konkretan cilj povećanja udjela građana s osnovnim digitalnim vještinama, i to s 56 % 2019. godine na 70 % 2025. godine. Kad je riječ o postizanju tog cilja, Europski sud je utvrdio određene izazove, koji posebice obuhvaćaju dodjeljivanje posebnih sredstava u okviru budućih programa EU-a, definiranje podciljeva i ključnih etapa za postizanje tog cilja, utvrđivanje projekata usmjerenih na osnovne digitalne vještine odraslih te usklađeno procjenjivanje digitalnih vještina tijekom duljeg vremenskog razdoblja u digitalnom okruženju koje se brzo mijenja.
No, što je to digitalno u radu s mladima?
Prema EU definiciji digitalni rad s mladima znači proaktivno koristiti digitalne medije i tehnologiju u radu s mladima. To nije metoda rada s mladima – on može biti dio bilo kojeg okruženja rada s mladima (klubovi za mlade, otvoreni prostori i sl.). Digitalni rad može biti uživo ili u online okruženju ili kombinacija tog dvoje. Digitalni mediji i tehnologija mogu biti ili alati ili aktivnosti ili sadržaji u radu s mladima.
Grupa stručnjaka definirala je nekoliko inovativnih primjera u digitalnom radu s mladima i u razvijanju digitalnih vještina osoba koje rade s mladima. Oni uključuju:
Izvor: https://www.eca.europa.eu/lists/ecadocuments/rw21_02/rw_digital_skills_hr.pdf
Digitalni rad s mladima i prepreke u obrazovanju
Talijanska nacionalna agencija Agenzia Nazionale per i Giovani je organizirala seminar u sklopu Erasmus+ Programa od 19. do 23.4.2022. u mjestu Cagliari, Italija za 25 sudionika iz 13 zemalja. Na seminaru „Digitalni rad s mladima i prepreke u obrazovanju“ sudjelovala je i psihologinja škole, Zvončica Kučanda. Seminar je okupio učitelje, psihologe, predstavnike javnih ustanova i nevladinih organizacija koji se bave radom s mladima. Također su bili prisutni i predstavnici talijanske Nacionalne agencije, lokalni predstavnici udruga i praktičari koji su aktivni u području digitalnog radu s mladima.
Cilj seminara je bio istražiti s kojim preprekama se susreću mladi u svojem obrazovanju u moderno doba i vrijeme pandemije te otkriti alate koji su dostupni kako bi se mladi mogli što više uključiti u online okruženju te biti i ostati dio obrazovnog sustava. Seminar je otvorio priliku za razmjenu iskustava i razvijanje kompetencija u korištenju digitalnih alata u radu s mladima. Okupljanjem predstavnika različitih profila seminar je omogućio povezivanje i učenje kroz ideje i primjere dobre prakse iz europskih zemalja. Seminar je bio usmjeren i na razvijanje novih projekata u sklopu Erasmus+ programa i pronalaženje budućih potencijalnih partnera.
Popis ONLINE I DIGITALNIH ALATI ZA KORIŠTENJE U OBRAZOVANJU možete pronaći ovdje.
Zvončica Kučanda