« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Područna škola Brođanci
Područna škola Samatovci
Područna škola Habjanovci
Područna škola Cret Bizovački
U sklopu obrazovnih aktivnosti, Javna ustanova „Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar“ provela je projekt „Posjet osmih razreda Vukovaru“ u školskoj godini 2015./2016. Posjet uključuje održavanje predavanja o Domovinskom ratu u skladu s nastavnim programom predmeta Povijest za osme razrede, obilazak svih mjesta sjećanja vezanih za Domovinski rat, prenošenje poruke mira, prihvaćanja različitosti i suosjećanja kroz Školu mira i radionice. Kako je Matea Kiš doživjela ta dva dana u Vukovaru, saznat ćete u njezinom sastavku.
Dana 11.11. 2015. godine uputili smo se prema gradu heroja – Vukovaru. Tamo smo ostali dva dana. Vratili smo se u prošlost putem prezentacije o Domovinskom ratu. Nakon zanimljiva uvoda krenuli smo u bolnicu. Kada smo došli ondje, pogledali smo kratak film o ranjenicima. U bolnicu smo došli do hodnika gdje su bili ranjenici. Tamo smo vidjeli pločnike na kojima su bili napisani datumi s početka Domovinskog rata, tj. što se događalo u tom vremenu. Osim toga, na pločicama su pisala i imena poginulih u ratu te onih koji još nisu pronađeni; imena poginulih bojana su crnom bojom, a onih koji još nisu pronađeni, sivom.
Došli smo do kreveta gdje su bili ranjenici. Kada sam vidjela lutke koje su trebale predstavljati čovjeka u tom vremenu, prošla me jeza. U tom sam trenutku osjetila kako su se oni tada osjećali. A kada sam vidjela lutku koja je trebala predstavljati bebu koja je bila u inkubatoru, skoro sam se rasplakala. U bolnici smo svi mogli kupiti suvenire.
Nakon bolnice posjetili smo spomenik Bijeli križ koji je posvećen žrtvama Vukovara. Kod križa smo se svi fotografirali. Poslije smo išli i do Muzeja koji je prije bila vila. Tamo smo mogli vidjeti nošnje koje dolaze iz različitih županija.
Nakon naporna dana, došli smo i do Hotela Zagreb, a sutradan smo posjetili Vojni muzej 204. vukovarske brigade, gdje smo vidjeli puno tenkova, topova te brod. Voditeljica nam je rekla, ako budemo dobri, da ćemo se smjeti penjati na tenkove i brod.
Nakon nekog vremena došli smo do hangara; hangar je bio mjesto gdje su mučili ljude. Došli smo i u Muzej gdje su bila imena poginulih branitelja. Nakon toga smo išli na Memorijalno groblje. Na groblju smo vidjeli križ koji je predstavljao masovnu grobnicu ubijenih u Domovinskom ratu. Ondje postoje dva križa koja su odvojena od drugih. Poslije groblja išli smo do Spomen doma – Ovčara gdje smo vidjeli 250 čempresa koji predstavljaju sve branitelje poginule u Domovinskom ratu. U spomen na ljude koji su ubijeni na Ovčari šutjeli smo jednu minutu. Posjetili smo Vodotoranj i kukuruzni put.
Na kraju cijeloga obilaska Vukovara, učenici naše škole (Jelena Cvetković te Leo Franjić) sudjelovali su u kvizu koji je uključivao pitanja o Vukovaru. Posjet Vukovaru bih preporučila svakome da vidi kako je bilo ljudima koji su se borili u Domovinskom ratu. Svakome ću reći da je Vukovar naš grad heroja.
Matea Kiš, 8.b