Svjetski dan ljubaznosti obilježava se 13. studenog, no biti ljubazan prema drugima može se biti tijekom cijele godine
U petim razredima pedagoginja i psihologinja su provele radionice kako bi obilježile ovaj dan. U 5.a učenici su pod vodstvom psihologinje trebali surađivati na ostvarivanju zajedničkoga cilja i odrediti pojedinačne zadatke i uloge. Nakon pročitane priče o učeniku koji je došao iz ratom zahvaćene zemlje učenici su u skupinama trebali osmisliti jednu aktivnost kojom bi prikupili novac za pomoć tom učeniku. Svaka skupina prikazala je svoju ideju na plakatu (pismeno ili crtežom) i prezentirala je ostalima.
 |
 |
Nakon toga smo razgovarali o tome na koji način su se dogovarali oko toga što će biti čija uloga, tko je bio zadužen za ideje, tko za crtanje/pisanje, tko za prezentiranje ili su svi radili sve? Kako su odlučili što im više odgovara? Neke skupine su imale jasnu podjelu zadataka ovisno o preferencijama, idejama ili sposobnostima dok su u drugim skupinama određene osobe preuzele ulogu vođe i raspodijelili zadatke među ostalim članovima skupine. Nakon toga smo razgovarali o tome koje su prednosti timskog rada i suradnje te zajednički izradili plakat na temu Prednosti timskoga rada.
Na kraju su učenici dobili „Izazov ljubaznosti“ gdje su trebali do kraja tjedna ispuniti određene zadatke s popisa. A kod kuće su trebali porazgovarati s roditeljima o tome kada su bili u situaciji u kojoj su trebali surađivati s drugom osobom na nekom zajedničkom zadatku. Na radnom listiću napisat će jesu li i kako podijelili uloge u toj suradnji, što im se svidjelo dok su surađivali te ima li nešto što im se baš nije svidjelo i što bi rado promijenili
 |
 |
Pedagoginja je s učenicima 5.b razreda i njihovom razrednicom Marinom Hegol održala radionicu koja je za cilja imala razvijati svijest kod učenika o potrebi ljubaznog ponašanja prema drugima. Na početku su učenici navodili svoje asocijacije na temu ljubaznosti kroz aktivnost oluje ideja. Zaključak je da je ljubaznost ponašanje u kojemu pokazujemo brigu za drugoga, ali ne očekujemo ništa za uzvrat. Nakon te aktivnosti pedagoginja je razredu čitala priču o ljubaznom lavu gdje su učenici zaključili da se ljubaznost ljubaznošću vraća. Na kraju radionice svaki je učenik sklopio mali ugovor sam sa sobom gdje je je naveo što može učiniti u svojem okruženju i kako biti ljubazan.
Kako bi ljubaznosti proširili i na cijelu školu, na ulazu su svi učenici iz omotnica mogli izvući karticu sa zadatkom ljubaznosti koji bi mogli izvršiti i proslijediti dalje nekom od svojih prijatelja.
Fotogalerija
Psihologinja škole Zvončica Kučanda
Pedagoginja škole Dina Vrebac