| 2025-10-30 11:48:12 PREVENTIVNI PROGRAM „ALATI ZA MODERNO DOBA“ TREĆA GODINA PROVEDBE U NAŠOJ ŠKOLI I ove godine nastavljamo s provedbom preventivnog programa „Alati za moderno doba“. U projektu sudjeluju učenici 7. a i b razreda a provodi ga psihologinja škole. S provedbom projekta započet će se idući tjedan, 4. studenog 2025. Program se provodi kroz 10 radionica uz uvodni i završni susret. Teme radionica su sljedeće: 1. susret–Zašto ALATI? 2. susret–Zašto radim sve što radim? 3. susret–Što je tu toliko privlačno? 4. susret–Je li sve onako kako se čini? 5. susret–Mogu li biti u ravnoteži? 6. susret–Imam li odnose u dva svijeta? 7. susret–Vrijede li ovdje isti koraci? 8. susret–A gdje sam tu ja? 9. susret–Trebam li brinuti za sebe? 10. susret–Znam li sve o alatima?
Program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju „Alati za moderno doba“ sveobuhvatan je i znanstveno evaluiran program univerzalne prevencije za učenike osnovnih škola. Utemeljen je na znanstvenim činjenicama, rezultatima inozemnih i domaćih istraživanja, kao i na znanstvenim principima uspješnih preventivnih intervencija. Ovaj program se je tri godine razvijao u okviru fakultetskih suradnji te rezultati pilot-provedbi govore o njegovoj učinkovitosti. Program je dobio pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje te suglasnost za provedbu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Projekt edukacije stručnjaka, odnosno diseminacije i implementacije u hrvatske osnovne škole provodi se uz financijsku potporu Hrvatskog Telekoma, d.d. u okviru promicanja društveno odgovornog ponašanja. Opći cilj programa je osnaživanje učenika 7. razreda osnovne škole za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju i ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda. Specifični ciljevi programa, koji ujedno predstavljaju kratkoročne ciljeve, jesu: ▪ poboljšano znanje učenika o rizičnim ponašanjima odnosno ponašajnim ovisnostima (u domeni kockanja i korištenja interneta - društvenih mreža i video-igara), ▪ poboljšano kritičko razmišljanje o vlastitim izborima ponašanja (uključujući rizična ponašanja) te posljedicama tih izbora, ▪ unaprjeđene vještine postavljanja ciljeva i donošenja odluka, rješavanja problema, nošenja sa stresnim događajima, odolijevanja vršnjačkom pritisku te analize i nošenja sa socijalnim utjecajima, ▪ osnažen osjećaj generalne samoefikasnosti učenika. Sadržajem ovog preventivnog programa doprinosi se ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja kurikuluma međupredmetnih tema (prvenstveno "Osobni i socijalni razvoj", „Zdravlje" i "Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije") te se dodatno osnažuju potencijali školskih ustanova za preventivni angažman. Ovaj program veliki naglasak stavlja na razvoj socio-emocionalnih vještina učenika važnih za razvoj osobno odgovornog ponašanja u virtualnom okruženju, odnosno prevenciju rizičnih ponašanja. Navedene vještine i kompetencije predstavljaju 'alate' koji pomažu učenicima u unaprjeđenju kvalitete života i zaštite u rizičnim situacijama te doprinose njihovim pozitivnim razvojnim ishodima, osobno i društveno odgovornom ponašanju. Kroz cijeli program prati se metafora alata, od osvješćivanja već postojećih resursa i potencijala do osnaživanja i stvaranja novih, a kako bi pri kraju programa učenici imali „kutiju punu alata“ te bili spremniji za izazove odrastanja i funkcioniranja u kontekstu suvremenog doba. Zvončica Kučanda, psihologinja |
| Osnovna škola Bratoljuba Klaića Bizovac |