2025-04-30 14:03:09 KREATIVNOST UČENIK Definicija kreativnosti Riječ kreirati nastala je iz latinske riječi creare što znači proizvoditi stvari koje nisu prije postojale ili stvarati. Na temelju te riječi nastala je suvremena riječ kreativnost koja upućuje na moć stvaranja, izumljivanje ili proizvodnju; umjetničko stvaralaštvo i sudjelovanje u nečemu korisnom ili vrijednom (konstruktivnom, svrhovitom). Kreativnost je mišljenje i odgovarajući proces koje povezuje naše prethodno iskustvo, odgovore na stimulanse (objekti, simboli, ideje, ljude, situacije) i stvaranje najmanje jedne jedinstvene kombinacije (Parnes u Isenberg i Jalongo, 1997). Kriteriji kreativnosti Prema Guilford, Jackson i Messick (Isenberg i Jalongo, 1997) kreativno ponašanje mora zadovoljiti sljedeće kriterije: 1. Kreativno ponašanje je originalno; ono ima nisku vjerojatnost pojavljivanja. 2. Kreativno ponašanje je prikladno i relevantno. 3. Kreativno ponašanje je tečno; ono rezultira mnogim novim sadržajnim oblicima. 4. Kreativno ponašanje je fleksibilno; ono istražuje i koristi netradicionalne pristupe rješavanja problema. Jedinstvene značajke dječjeg mišljenja Kod djece su posebno važne tri značajke mišljenja koje su povezane s kreativnošću: 1) osjetljivost na unutrašnje i vanjske podražaje, 2) izostanak inhibicije, 3) mogućnost potpune obuzetosti nekom aktivnošću. Imaginacija i mašta su velika kreativna prednost koju imaju djeca. Kakve su kreativne osobe?
I mi u školi imamo puno kreativnih i talentiranih učenika. Jedna od takvih je i naša učenica 3. razreda, Nika Novoselić. Svaki slobodan trenutak Nika iskoristi kako bi nešto nacrtala ili napisala pjesmu – dvije. U nastavku donosimo neke od njenih literarnih uradaka.
* fotografije su preuzete s https://www.pexels.com/ ili https://www.istockphoto.com/
Psihologinja škole Zvončica Kučanda |
|||||||||||||||
Osnovna škola Bratoljuba Klaića Bizovac | |||||||||||||||