2025-04-15 11:18:31 PRIPREMA ZA PRVI RAZRED Polazak u prvi razred osnovne škole velik je događaj za cijelu obitelj: u prvom redu za budućeg đaka, ali i njegove roditelje te članove šire obitelji. Dijete se mora prilagoditi novim pravilima ponašanja, sjediti na jednom mjestu duže vrijeme, pratiti aktivnost do kraja, doći na početak nastave, a njegova sposobnost učenja i izvršavanja zadataka stalno se procjenjuju. Također, to je prva provjera djetetovih socijalnih, emocionalnih, intelektualnih i drugih sposobnosti. Obzirom da je obitelj najvažniji faktor u razvoju svih sposobnosti djeteta, priprema djeteta za školu počinje zapravo od njegovog dolaska u obitelj. Dijete kojem se posvećuje potrebna pažnja, koje se u obitelji osjeća prihvaćenim, lakše se prilagođava i savladava nove situacije. Više će profitirati dijete, čiji roditelj vjeruje u njegove sposobnosti, ohrabruje ga i podržava u savladavanju novih zadataka, koji ga uči da je za svako postignuće potrebno uložiti vrijeme i trud. Dijete je od malena važno poticati na aktivno sudjelovanje u zajednici i davati mu priliku da uči na vlastitim iskustvima, jer time ono jača samostalnost i samosvijest, koja mu je neophodna i u uspješnom školovanju. Polazak djeteta u školu, kao svaka promjena, iziskuje novu organizaciju i podjelu odgovornosti unutar obitelji. Radoznala i samosvjesna djeca uče lakše nego ona s predznanjem. Naučiti čitati i pisati djeci je najmanji od svih problema, ona u pravilu vrlo brzo savladavaju te vještine. Puno je važnije kod djeteta razvijati emocionalnu inteligenciju.
Priprema djece za školu obuhvaća:
NE ZABORAVITE! Neke djetetove osobine, sposobnosti i vještine su presudnije za uspješno školovanje od poznavanja slova. Dobar start u školi ima dijete koje:
Što je korisno naučiti dijete prije škole? Osamostaliti dijete u brizi za sebe: u kulturno-higijenskim navikama pri jelu, oblačenju, korištenju WC-a, pranju i brisanju ruku, u brizi za svoje stvari. Naučiti neke važne stvari: ime i prezime (svoje i roditelja), adresu i broj telefona, riječi kulturnog ophođenja, siguran put od kuće do škole. NIKADA NEMOJTE PLAŠITI DIJETE ŠKOLOM! (Vidjet ćeš ti tamo, Dobit ćeš jedinicu, Ići ćeš u kut, …”) ŠKOLU JE POŠTENIJE PREDSTAVITI U REALNOM SVJETLU ( Sva djeca idu u školu – ona nam pomaže da postanemo veliki!”) Za uspješno usvajanje psihomotornih vještina potrebno je sazrijevanje, ali i vježbanje (potičite igre loptom, skakanje preko užeta, penjanje, trčanje, ali i samostalno oblačenje, zakopčavanje). Psihomotorne vježbe pridonose razvoju motornih vještina, ali i bogaćenju senzomotornih iskustava i funkcija, kao i socijalnom razvoju (vježbanjem u paru i s grupom djece potrebna je međusobna suradnja). Da bi djetetu olakšali početno učenje čitanja i pisanja, vježbajte s njim: • vidno razlikovanje (uočavanje manjih razlika među predmetima, znakovima) • slušno razlikovanje (pogodne su različite govorne igre, pjesmice, igre sa zvukovima) • usvajanje vremenskih (jučer - danas - sutra, prije - poslije) i prostornih odnosa (lijevo - desno, ispred - iza) • usvajanje pojma broj - brojanjem predmeta (ne učenjem brojenja napamet), igranjem društvenih igara • opće oblikovanje pojmova (zadaci kao: što se sve može obuci, što je sve potrebno za pojedino zanimanje, što sve ubrajamo u pokućstvo i sl.) • sposobnost klasifikacije (koje domaće životinje poznaje, voće, vozila) te razvrstavanje po klasama, hijerarhiji, svrstavanje predmeta prema boji, obliku, vrsti - pogodni predmeti za ovakve aktivnosti su plodovi, školjke, lišce, dugmad, sličice.) NE ZABORAVITE ! Čitajte s djetetom redovito, ali ne predugo (10-20 min). Neka to bude vrijeme za veselje, smijeh i ljubav i ne zaboravite pohvaliti svoje dijete.
Psihologinja škole Zvončica Kučanda
|
Osnovna škola Bratoljuba Klaića Bizovac |