2024-06-11 19:32:43

ODRŽANO PREDAVANJE RODITELJIMA “ALATI ZA MODERNO DOBA „

Dana 10. lipnja 2024. održano je tematsko predavanje za roditelje učenika 7. i 8. razreda o preventivnom programu „Alati za moderno doba“ koji se provodio u našoj školi tijekom školske godine 2023./2024. Program su provodile vjeroučiteljica Marina Školka i psihologinja škole Zvončica Kučanda koje sudjelovale i završile trodnevnu edukaciju u studenom 2023. te stekle potrebna znanja i vještine za uspješnu implementaciju programa.

Program univerzalne prevencije bihevioralnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju "Alati za moderno doba" je razvijen u okviru različitih projektnih aktivnosti na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

Program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju „Alati za moderno doba“ sveobuhvatan je i znanstveno evaluiran program univerzalne prevencije za učenike osnovnih škola. Utemeljen je na znanstvenim činjenicama, rezultatima inozemnih i domaćih istraživanja, kao i na znanstvenim principima uspješnih preventivnih intervencija. Ovaj program se je tri godine razvijao u okviru fakultetskih suradnji te rezultati pilot-provedbi govore o njegovoj učinkovitosti. Program je dobio pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje te suglasnost za provedbu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

Projekt edukacije stručnjaka, odnosno diseminacije i implementacije u hrvatske osnovne škole provodi se uz financijsku potporu Hrvatskog Telekoma, d.d. u okviru promicanja društveno odgovornog ponašanja.

Opći cilj programa je osnaživanje učenika 7. i 8. razreda osnovne škole za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju i ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda.

Specifični ciljevi programa, koji ujedno predstavljaju kratkoročne ciljeve, jesu:

▪ poboljšano znanje učenika o rizičnim ponašanjima odnosno ponašajnim ovisnostima (u domeni kockanja i korištenja interneta - društvenih mreža i video-igara),

▪ poboljšano kritičko razmišljanje o vlastitim izborima ponašanja (uključujući rizična ponašanja) te posljedicama tih izbora,

▪ unaprjeđene vještine postavljanja ciljeva i donošenja odluka, rješavanja problema, nošenja sa stresnim događajima, odolijevanja vršnjačkom pritisku te analize i nošenja sa socijalnim utjecajima,

▪ osnažen osjećaj generalne samoefikasnosti učenika.

Sadržajem ovog preventivnog programa doprinosi se ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja kurikuluma međupredmetnih tema (prvenstveno "Osobni i socijalni razvoj", „Zdravlje" i "Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije") te se dodatno osnažuju potencijali školskih ustanova za preventivni angažman.

Ovaj program veliki naglasak stavlja na razvoj socio-emocionalnih vještina učenika važnih za razvoj osobno odgovornog ponašanja u virtualnom okruženju, odnosno prevenciju rizičnih ponašanja. Navedene vještine i kompetencije predstavljaju 'alate' koji pomažu učenicima u unaprjeđenju kvalitete života i zaštite u rizičnim situacijama te doprinose njihovim pozitivnim razvojnim ishodima, osobno i društveno odgovornom ponašanju. Kroz cijeli program prati se metafora alata, od osvješćivanja već postojećih resursa i potencijala do osnaživanja i stvaranja novih, a kako bi pri kraju programa učenici imali „kutiju punu alata“ te bili spremniji za izazove odrastanja i funkcioniranja u kontekstu suvremenog doba.

Zvončica Kučanda, psihologinja

Marina Školka, vjeroučiteljica


Osnovna škola Bratoljuba Klaića Bizovac