preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bratoljuba Klaića, Bizovac

Login
Kalendar
« Studeni 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Anketa
Dnevno provedem za računalom :





Korisni linkovi

 

 

  

   
       
       
 
        
        
        
 
      

 

   

      

 

    

 

   

     

     

     

   

    

 

    
 

 

 

 

 

 

 

  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2010.

Ukupno: 525615
Ovaj mjesec: 411
Ovaj tjedan: 2721
Naše vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PREVENTIVNI PROGRAM „ALATI ZA MODERNO DOBA“ TREĆA GODINA PROVEDBE U NAŠOJ ŠKOLI
Autor: Velimir Kunzinam, 30. 10. 2025.

I ove godine nastavljamo s provedbom preventivnog programa „Alati za moderno doba“. U projektu sudjeluju učenici 7. a i b razreda a provodi ga psihologinja škole. S provedbom projekta započet će se idući tjedan, 4. studenog 2025. Program se provodi kroz 10 radionica uz uvodni i završni susret.

Teme radionica su sljedeće:

1. susret–Zašto ALATI?

2. susret–Zašto radim sve što radim?

3. susret–Što je tu toliko privlačno?

4. susret–Je li sve onako kako se čini?

5. susret–Mogu li biti u ravnoteži?

6. susret–Imam li odnose u dva svijeta?

7. susret–Vrijede li ovdje isti koraci?

8. susret–A gdje sam tu ja?

9. susret–Trebam li brinuti za sebe?

10. susret–Znam li sve o alatima?

Projekt „Alati za moderno doba“ je program univerzalne prevencije bihevioralnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju "Alati za moderno doba" je namijenjen učenicima 7. i 8. razreda. Program je razvijen u okviru različitih projektnih aktivnosti na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

Program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju „Alati za moderno doba“ sveobuhvatan je i znanstveno evaluiran program univerzalne prevencije za učenike osnovnih škola. Utemeljen je na znanstvenim činjenicama, rezultatima inozemnih i domaćih istraživanja, kao i na znanstvenim principima uspješnih preventivnih intervencija. Ovaj program se je tri godine razvijao u okviru fakultetskih suradnji te rezultati pilot-provedbi govore o njegovoj učinkovitosti. Program je dobio pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje te suglasnost za provedbu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

Projekt edukacije stručnjaka, odnosno diseminacije i implementacije u hrvatske osnovne škole provodi se uz financijsku potporu Hrvatskog Telekoma, d.d. u okviru promicanja društveno odgovornog ponašanja.

Opći cilj programa je osnaživanje učenika 7. razreda osnovne škole za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju i ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda.

Specifični ciljevi programa, koji ujedno predstavljaju kratkoročne ciljeve, jesu:

▪ poboljšano znanje učenika o rizičnim ponašanjima odnosno ponašajnim ovisnostima (u domeni kockanja i korištenja interneta - društvenih mreža i video-igara),

▪ poboljšano kritičko razmišljanje o vlastitim izborima ponašanja (uključujući rizična ponašanja) te posljedicama tih izbora,

▪ unaprjeđene vještine postavljanja ciljeva i donošenja odluka, rješavanja problema, nošenja sa stresnim događajima, odolijevanja vršnjačkom pritisku te analize i nošenja sa socijalnim utjecajima,

▪ osnažen osjećaj generalne samoefikasnosti učenika.

Sadržajem ovog preventivnog programa doprinosi se ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja kurikuluma međupredmetnih tema (prvenstveno "Osobni i socijalni razvoj", „Zdravlje" i "Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije") te se dodatno osnažuju potencijali školskih ustanova za preventivni angažman.

Ovaj program veliki naglasak stavlja na razvoj socio-emocionalnih vještina učenika važnih za razvoj osobno odgovornog ponašanja u virtualnom okruženju, odnosno prevenciju rizičnih ponašanja. Navedene vještine i kompetencije predstavljaju 'alate' koji pomažu učenicima u unaprjeđenju kvalitete života i zaštite u rizičnim situacijama te doprinose njihovim pozitivnim razvojnim ishodima, osobno i društveno odgovornom ponašanju. Kroz cijeli program prati se metafora alata, od osvješćivanja već postojećih resursa i potencijala do osnaživanja i stvaranja novih, a kako bi pri kraju programa učenici imali „kutiju punu alata“ te bili spremniji za izazove odrastanja i funkcioniranja u kontekstu suvremenog doba.

Zvončica Kučanda, psihologinja






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju