« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ovaj tjedan psihologinja i pedagoginja su s učenicima petih razreda obilježile dva važna datuma u studenom - Svjetski dan ljubaznosti (13. studeni) i Međunarodni dan tolerancije (16. studeni).
Tolerancija znači poštivanje i prihvaćanje različitosti među ljudima - bilo da su to različite kulture, vjere, uvjerenja ili osobine. To je spremnost da prihvatimo da svi imamo pravo biti drugačiji i da upravo u tome leži bogatstvo našeg društva.
Radionicom s učenicima smo željeli kod učenika osvijestiti da smo svi međusobno različiti, no, isto tako da postoje i međusobne sličnosti. Poučili smo učenike da različitost ne treba biti uzrok za sukob, već da se možemo dobro slagati iako smo različiti. Potaknuli smo učenike na razmišljanje o tome kako se osjeća osoba koja se po nečemu jako razlikuje od drugih. Učenici su potom u grupama tražili međusobne sličnosti i razlike i stvari po kojima su jedinstveni i drugačiji od drugih.
Naučili smo ih što je to tolerancija te kako možemo biti tolerantniji jedni prema drugima i zašto je to važno. Porazgovarali smo o posljedicama neuvažavanja različitosti i manjka tolerancije te zaključili da se sukobi mogu izbjeći (ili da bi ih barem bilo manje) kada bismo se svi međusobno uvažavali i poštovali te imali malo više strpljenja i tolerancije jedni za druge. Također smo porazgovarali o ljubaznosti, prema kome su oni i kada ljubazni te potaknuli učenike da budu ljubazniji jedni prema drugima kroz jedan izazov ljubaznosti.
Psihologinja Zvončica Kučanda